Retur og refusjon
Retur av uønskede varer?
Kontakt oss, så hjelper vi deg videre.
Vi forstår at det noen ganger ikke fungerer, og at du ønsker refusjon. Ikke bekymre deg – så lenge varen er i original stand, godtar vi retur i henhold til betingelsene beskrevet nedenfor, inkludert reglene for rettferdig bruk. Ingen av disse reglene påvirker dine lovfestede rettigheter.
Returfrist
Returfristen er 14 dager fra du mottok pakken.
Hvis du returnerer en vare innen 14 dager etter levering eller hentemulighet og ber om refusjon, vil vi refundere beløpet til den opprinnelige betalingsmetoden, men fratrukket fraktkostnader.
Vi prøver å utbetale refusjonen innen 14 dager etter at vi har mottatt den returnerte varen.
Hvis du ber om refusjon innenfor den angitte perioden, men av en eller annen grunn ikke kan returnere varen, kan du kontakte oss – refusjon i slike tilfeller gis etter vårt skjønn.
Kansellering etter utsendelse
Dersom du ber om å kansellere en bestilling etter at pakken allerede er sendt fra vårt lager, er det dessverre for sent å stoppe forsendelsen. I slike tilfeller må du enten hente pakken og returnere den til oss i henhold til returvilkårene, eller la være å hente pakken, slik at den automatisk returneres til oss. Refusjon vil da bli utstedt når vi har mottatt varen i retur, minus fraktkostnader.
Etter fristen?
Vi godtar ikke retur av uønskede varer etter at returfristen har utløpt. Hvis du forsøker å returnere en vare etter fristen, kan vi måtte sende den tilbake til deg og be deg dekke fraktkostnadene.
Det er selvfølgelig greit å prøve en vare, slik du ville gjort i en butikk. Hvis en vare returneres til oss skadet, brukt, eller i en uegnet tilstand, kan vi ikke gi refusjon og må kanskje sende varen tilbake til deg (og be deg dekke fraktkostnadene). Alle returnerte varer kontrolleres. Hvis mulig, bør alle varer returneres i original stand og emballasje, inkludert merkelapper.
Ansvar
Returvarer er ditt ansvar inntil de er trygt mottatt av oss. Sørg for at varene er godt pakket og ikke kan bli skadet under transport.
Kunden er ansvarlig for korrekt retur til riktig returadresse. Ta alltid vare på kvittering og sporingsnummer i tilfelle du må kontakte oss angående returen.
Viktig: I henhold til våre returvilkår er kunden ansvarlig for returkostnadene. Det betyr at du som kunde må dekke frakten selv ved retur av varer til oss.
Vi tar ikke ansvar for varer som returneres til oss ved en feil. Dersom vi klarer å finne dem (noe som ikke alltid er mulig), og du ønsker å få dem sendt tilbake til deg, kan vi be deg dekke fraktkostnadene.
Vær også oppmerksom på:
Dersom en retur går tapt, blir skadet eller ikke når frem til oss (f.eks. ved nektet mottak eller feil adresse), kan vi ikke gi refusjon.
Dersom en kunde nekter å motta en pakke og den ikke returneres til oss, forblir ansvaret hos kunden. I slike tilfeller forbeholder vi oss retten til å ikke gi refusjon.
Rettferdig bruk
Dersom vi oppdager et uvanlig mønster i returene dine som virker mistenkelig – for eksempel mistanke om at varene brukes før retur, uforholdsmessig hyppige kjøp og returer sammenlignet med selv de mest lojale Kicksday-kundene, eller at returnerte varer ikke stemmer med det du bestilte – kan vi deaktivere kontoen din og eventuelle tilknyttede kontoer.
Hvis dette skjer og du mener vi har gjort en feil, kan du kontakte kundeservice, så hjelper vi deg gjerne.
Ta kontakt med kundeservice dersom kontoen din har blitt deaktivert og du har et gyldig returkrav. Du vil få en returetikett, men du er selv ansvarlig for returkostnadene. Vær oppmerksom på at vi forbeholder oss retten til å ta rettslige skritt dersom returnerte varer ikke stemmer overens med bestillingen din.
Kan jeg bytte en vare?
Vi tilbyr ikke bytte. Dersom du ønsker en annen størrelse eller farge, kan du returnere den uønskede varen og legge inn en ny bestilling.